MűvészetMalom, Szentendre
2012. szeptember 28 – november 11.
Performansz nélkül nyílt meg Szombathy Bálint Városjelek című „retrospektív jellegű” kiállítása a szentendrei MűvészetMalom tavasszal átadott új épületszárnyában.
Retrospektív jellegű, mivel a tárlat, melnyek kurátora Bárdosi József, az 1971 és 2012 között keletkezett, urbanisztikai objet trouvé-kel foglalkozó fotó- és videómunkákat mutat be. A kiállítás szellős áttekintést nyújt Szombathy életművéből, földkábeleket ábrázoló vintage fotókon, vászonra nyomtatott vakolatrészleteken, illetve három videóinstalláción keresztül. Az installáció legérdekesebb eleme egy gigászi földkábel, mely fizikailag is összefűzi a három emeleten látható konceptmunkákat.
Szombathy Bálint (a.k.a. Art Lover, a.k.a. Karen Eliot) konceptuális művészeti tevékenységén túl írott és vizuális költészettel, performanszokkal és teoretikus szövegek írásával is foglalkozik, emellett 2007 óta a Magyar Műhely című periodika szerkesztője.
A Városjelek című kiállítás terei a legnagyobb rosszindulattal sem gyanusíthatók zsúfoltsággal; a falfelületek nagyrésze neutrálisan csupasz maradt. Ennek ellenére, ha sikerül felülemelkednünk a kiállítótér részleges ürességén, viszonylag alaposan megismerkedhetünk Szombathy alkotói érdeklődésének egy bizonyos szeletével. Kérdés, hogy ebben az esetben jogosan címkézhető-e fel a kiállítás a retrospektív jelzővel.